Культура мовлення


Як бути приємним співрозмовником

Коли ви перебуваєте серед незнайомих людей:
1) вітайтеся й усміхайтеся, перший;
2) виявляйте приязне ставлення до людей, не чекайте, коли вони до вас виявлять свої симпатії;
3) дотримуйтесь правил спілкування;
4) цікавтесь людьми вашого оточення, переймайтесь їхніми радощами, турботами;
5)        вживайте якомога більше слів, які підкреслюють
шанобливе ставлення до людей:
даруйте, перепрошую,
дякую, будь ласка, не ображайтеся, чи не змогли б Ви, на
жаль;
6)       у товаристві не намагайтеся переговорити всіх, дайте можливість висловитися іншим;
7)       будьте тактовні: спочатку подумайте, чи нікого не образить те, що ви хочете сказати, а потім уже говоріть.



Поради Дейла Карнегі

Аби привернути до себе людей:
1)  виявляйте зацікавленість до них;
2)  посміхайтесь;
3)  пам'ятайте, що для людини немає нічого приємного, ніж почути зайвий раз своє ім'я;
4)  будьте уважним слухачем, заохочуйте людей розповідати про себе;
5)  ведіть розмову в колі інтересів співбесідника;

6)  давайте людині відчути її значущість і робіть це щиро.
         
               У скарбницю мовного етикету:


-     Прошу Вас...
-     Уклінно прошу Вас...
-      У мене до Вас просьба...
-     Маю до Вас прохання...
-     Не відмовте, будь ласка...
-     Вчини мені ласку...
-     Не відмовте у проханні...
-     Майте ласку вислухати мене...
-     Щиро прошу...
-     Чи можу я в тебе просити однієї ласки…
-      Якщо Ваша ласка...
-     Будьте ласкаві...
-     Дозвольте...
-     Дозвольте Вас попросити...
-     Вам не важко буде...
-     Чи не могли б Ви...
-      Не гнівайтесь на мене...

Вузлики на щодень:

  •    будь-яке прохання має бути ввічливим;
  •    вибираючи етикетний вираз, можна скористатись прямими опосередкованими проханнями (пор.: "Дуже прошу Вас..."; "Чи не могли б Ви допомогти  мені");
  •    уникайте категоричних прохань і слів відповіді; як-от: "Я попросив би Вас..." - "Ні за що!" - "Абсолютно неможливо" - "Я категорично забороняю!"
  •    відмова на прохання потребує значно складнішої формули: тут треба подбати проте, щоб співрозмовник не був ображений; для цього в мові є спеціальні пом'якшуючі формули;
  •    відмова повинна супроводжуватися співчуттям, бажанням виконати прохання іншим разом, за інших обставин.

Комментариев нет:

Отправить комментарий